Kodin sisustukseen panostetaan nyt – Suomalainen design-kaihdin menestyy kotimaassa ja vientimarkkinoilla

Vekkikaihtimet ovat nouseva trendi sekä Suomessa että vientimarkkinoilla. Kuluttajat panostavat tällä hetkellä kodin sisustukseen, ja vekkikaihtimissa yhdistyvät sekä tyylikkyys että käytännöllisyys. Pohjoissuomalainen kankaisia vekkikaihtimia valmistava Suomen Visor Oy on ollut viime vuosina kovassa kasvuvauhdissa. Yritys on lisännyt myyntiään sekä kotimaassa että vientimarkkinoilla. Menestyksen taustalla on alun perin vuonna 2007 ideoitu vekkikaihdin, joka uudistui design-kaihtimeksi.

– Myyntimme on kasvanut yli 30 % vuonna 2020. Vaikka sisustustyyli vaihtelee paljon eri maissa, arvostetaan selkeälinjaista skandinaavista designia ympäri maailman. Tuotteemme herättää kiinnostusta sekä Euroopassa että Pohjois-Amerikassa. Ensi vuonna palkkaamme noin 40 henkilöä lisää myynnin ja tuotannon tehtäviin, kertoo Suomen Visor Oy:n toimitusjohtaja Markku Pulkkinen.

Kankainen kaihdin on sisustuselementti, joka sekä suojaa lämmöltä ja auringon häikäisyltä että tuo yksityisyyttä. Sitä voi säätää portaattomasti ikkunan alalaidasta ylös- ja ylälaidasta alaspäin. Näin kaihdin estää ohikulkijoita näkemästä sisään pimeinä iltoina ja tuo aurinkosuojaa esimerkiksi kotona etätyöskennellessä. Valittavissa on useita kangasvaihtoehtoja eri väreissä läpikuultavista täysin pimentäviin kaihtimiin.

Visor kaihdin on noussut sisustusvaikuttajien suosioon esimerkiksi Ruotsissa, jossa kodit näyttävät yllättävän erilaisilta kuin Suomessa. Suomessa myydyimpien valkoisen ja harmaan värin lisäksi Ruotsissa suositaan esimerkiksi pehmeitä beigen sävyjä. Keski-Eurooppalaiset taas valitsevat kirkkaita värejä huomattavasti suomalaisia rohkeammin. Siellä menestyvät esimerkiksi keltaiset ja oranssit kankaat.

Syksyllä 2020 Visor toteutti ison tuoteuudistuksen, jossa parveke- ja terassilasitukseen valmistettavat kaihtimet saivat ikkunakaihtimista tutun muotokielen.

– Meillä on myynnissä vain yksi tuote, jonka käyttökohteita ovat sekä ikkunat että parveke-, terassi, kaide- ja kattolasitukset. Kun sama design ja värivalikoima on tarjolla kaikkiin kodin lasipintoihin, on helppo valita tyylikkäästi yhteensopiva tuotekokonaisuus, Pulkkinen kertoo.

Visorin tuotantoon tehtiin vuonna 2019 merkittävät investoinnit, jotka otettiin käyttöön vuoden 2020 aikana. Investointien kokonaisarvo on noin miljoona euroa.  Seuraaville vuosille on suunnitteilla investointiohjelma, jolla tuotantokapasiteettia nostetaan edelleen. Yritys on vahvasti sitoutunut siihen, että kaihtimien valmistus pysyy jatkossakin kannattavasti Suomessa.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on whatsapp
Rakenna, Remontoi, Sisuta- Digilehti

UUSIN LEHTI

Tilaa uutiskirje

Tilaamalla uutiskirjeen saat lukea ilmaiseksi kaikki julkaisut ja verkkosivujen sisällön.

Tulevat tapahtumat

 

Woodio_banneri_140x198px

 

A-Aidat Oy Bannerimainos_netti

Pihla_banneri_140x250px_luonnos

 

Lohjan asuntomessujen julkaisu ilmestynyt!

Lue ilmaiseksi kirjautumalla ja osallistut samalla arvontaan

Sivustolla käytetään evästeitä, joilla voimme parantaa sivustoa ja käyttökokemustasi sekä kohdentaa markkinointiamme. Osa evästeistä on sivuston toiminnalle välttämättömiä. Lue tietosuojaselosteestamme, miten käsittelemme evästeisiin liitettyjä tietoja.